LIMBURG: Boothuis zoekt netwerker, halftijds contract voor bepaalde duur

OVER BOOTHUIS

Met “Boothuis” wordt het doel gesteld om in Limburg een boost te geven aan déstigmatisering
van psychische kwetsbaarheid en inclusiviteit in de samenleving. De achterliggende visie
vertrekt van de basisgedachte dat iedereen een mate van kwetsbaarheid kent en dus het
investeren in mentale veerkracht en psychisch welzijn ook algemeen gepromoot zou moeten
worden. Boothuis is een concept waarbij bestaande initiatieven die hierop inzetten, meer
bekendheid krijgen en anderzijd/s worden nieuwe initiatieven aangemoedigd. Uiteindelijk zet
Boothuis laagdrempelige plekken waar iedereen zich welkom kan voelen op de kaart en
beogen we zo ook een leemte tussen de gespecialiseerde (geestelijke) zorg/hulpverlening en
de samenleving te overbruggen.

WIJ ZOEKEN
Netwerker (M/V) – halftijds (19/38)

JOBOMSCHRIJVING
Als “netwerker” bouw je actief mee aan de opstart van het “Boothuis”, in samenwerking met
de collega’s van de herstelacademie als kernteam, bij uitbreiding met de ruime groep van
partners.
– Je neemt de focus op decentraliseren, het activeren van subregio’s
– Je zoekt afstemming met andere herstelinitiatieven zoals herstelgroepen, conventie
eerstelijns psychologische zorg,…
– Concrete realisaties:
▪ Organiseren van een kick-off
▪ De inbreng vanuit partners verhelderen
▪ promotie faciliteren
▪ Maatschappelijk aanbod binnen de visie in kaart brengen
▪ Het tot stand brengen van een infopunt: voor cliënten, zorgpartners,…
▪ Je verbindt externe organisaties, en bouwt een netwerk uit
▪ Deelname aan extern overleg/werkgroepen
▪ Opsporen en faciliteren van acties en projecten met als doel het concept “Boothuis”
zichtbaar te krijgen in de samenleving
▪ Vrijwilligerswerking: uitwerken van beleid, rekrutering, opvolging

PROFIEL
– Opleiding in de humane wetenschappen (bachelor).
– Ervaring in het omgaan met mensen met psychosociale problemen en/of een verhoogde
psychische kwetsbaarheid is een pluspunt
– Overtuigd zijn van de herstelvisie
– Kennis hebben van de sociale kaart en het vrijetijdsaanbod is een pluspunt
– Je hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel, en bent tegelijkertijd stressbestendig
– Je kan zelfstandig werken en flexibel eigen agenda plannen
– Je gebruikt je organisatietalent proactief en resultaatgericht
– Je bent administratief onderlegd: punctueel, precies,…
– Je beschikt over goede sociale vaardigheden: luisteren, boodschappen/info duidelijk kunnen overbrengen,…

Deze pioniersrol vereist in het bijzonder een energiek, ondernemend iemand met zin voor initiatiefname en een positieve, enthousiasmerende ingesteldheid.
Je bent een geboren bruggenbouwer en netwerker. Je voelt perfect aan op welke
opportuniteiten, wanneer, hoe en in welke mate ingespeeld kan worden.
Déstigmatisering van kwetsbaarheid ligt je nauw aan het hart.
NB. Verplaatsingen zijn in het kader van het werk noodzakelijk. Het bezit van een rijbewijs is
dus een voorwaarde, alsook het beschikken over een wagen.

AANBOD
We bieden jou een halftijds contract (19/38), bepaalde duur van 15 maanden met kans op
verlenging
Verloning volgens IF.IC loonmodel, cat. 14
Je werkt binnen een afwisselende werkomgeving en komt in contact met collega’s en
diensten van binnen en buiten de netwerken GGZ.

INTERESSE?
Bezorg jouw motivatiebrief met CV:
▪ Validag vzw t.a.v. Katrien Schaeken, Sabinuslaan 13 – 3700 Tongeren
▪ info@validag.be
Voor meer informatie:
Kris ’s Hertogen 0489 91 89 71
Katrien Schaeken 0485 24 89 99

Geplaatst in Vacature: Limburg, Vacatures.