ANBN: Resultaten van de bevraging rond ambulante hulpverlening tijdens de corona-crisis

Bij het begin van de lockdown (maart 2020) stapten veel hulpverleners over op alternatieve vormen van begeleidingen: face-to-face maakte plaats voor online of telefonische gesprekken. Veel cliënten zagen hun ondersteuning hierdoor drastisch veranderen, verminderen of zelfs wegvallen.


Met deze bevraging wilde de vereniging ANBN nagaan welke veranderingen er plaatsvonden in de ambulante begeleiding van cliënten met een eetprobleem of eetstoornis in België. Daarnaast wilde men zicht krijgen op hoe zij deze veranderingen hebben ervaren.

De focus in deze bevraging lag dus vooral op ervaringen, eerder dan op cijfers:, en beoogde de cliënten voornamelijk zelf aan het woord laten.

Hierbij werd gewerkt met een online vragenlijst, bestaande uit enkele gesloten en vooral open vragen. Deze werd verspreid via de online kanalen (sociale media, nieuwsbrief) van de vereniging ANBN.

In totaal namen 60 respondenten deel.

Het volledige rapport is online te raadplegen.