Mobiel afdelingshoofd – Psychiatrisch Ziekenhuis Campus Stad en Campus Melveren – onbepaalde duur – 100%

Solliciteer

Functieomschrijving

Momenteel zijn we op zoek naar een  dynamisch mobiel ‘vliegend’ verpleegkundig afdelingshoofd voor ons ziekenhuis. Een spring-in-het-veld  met ontdekkingszin die bij meer langdurige afwezigheid van een vast afdelingshoofd of ter tijdelijke ondersteuning van een afdelingshoofd de nodige procesmatige en psychologische ondersteuning kan bieden aan het team en zo samen met hen zorgt voor de continuïteit en kwaliteit van de zorg en dienstverlening binnen de afdeling. Voor een uitgebreide omschrijving van ons ziekenhuis  het zorgaanbod verwijzen we graag naar onze website: http://www.asster.be/zorgaanbod.

Profiel

Wat verwachten we van onze toekomstige collega?

Het afdelingshoofd :

  • ondersteunt afdelingen procesmatig bij afwezigheid van het vaste afdelingshoofd of ter ondersteuning van het vaste afdelingshoofd
  • Is het aanspreekpunt van de afdeling en verantwoordelijk voor de organisatie, continuïteit en de kwaliteit van de verpleegkundige en paramedische activiteit binnen de equipe.
  • bewaakt vanuit de visie van clinical leadership en principe van subsidiariteit mee de (reeds gemaakte) rolverdeling binnen het team en de mandaten van de referenten in het kader van het samen realiseren van een kwalitatieve zorg.
  • Maakt deel uit van het kernteam (bestaande uit afdelingshoofd, afdelingspsychiater en psycholoog), zorgt voor de opvolging en ondersteuning van de lopende opdrachten van het kernteam vooral in termen van implementatie, vertaling binnen het team en de zorg voor patiënten.
  • Draagt bij tot een goede afdelingswerking, zowel op vlak van medewerkersbeleid (o.a. aansturen en coachen van medewerkers, opmaak uurroosters/planningen, tussentijdse feedback) als op vlak van patiëntenstromen (o.a. aanmeldingen, opnames, transfers en ontslagen).
  • Staat in voor de tussentijdse opvolging van de (afspraken) met betrekking tot financiële en materiële middelen van de afdeling.
  • Levert een actieve bijdrage in het goed samenwerken met andere afdelingen en diensten en met de leden van het netwerk.
  • Draagt bij tot de realisatie van de doelstellingen van de afdeling en het ziekenhuis en werkt hiervoor nauw samen met de managers, beleidsartsen en directie van het ziekenhuis.
  • Zorgt voor de tussentijdse begeleiding van gestarte veranderingsprocessen op de afdeling, en draagt vanuit deze kennis bij aan processen en cultuur in en van het ziekenhuis.
  • Geeft vanuit de opgedane ervaring een neutrale, kritische analyse van de werking  en dit in het kader van de feedback – overdracht bij terugkeer van het afdelingshoofd.

Wat bied jij ons?

  • Kennis & inspiratie vanuit je opleiding van bachelor in de verpleegkunde (een must) aangevuld met een opleiding leidinggeven (banaba zorgmanagement, master verpleegkunde of master in het management en beleid van de gezondheidszorg) of bereid deze bijkomende opleiding leidinggeven te volgen
  • Enthousiasme voor het coachen & motiveren van medewerkers
  • Een nuchtere kijk en een doelgerichte aanpak waardoor je rust, orde  en structuur kan brengen in een team en zo de dagdagelijkse werking mee kan ondersteunen.
  • Ondernemerschap waarbij je een nieuwe uitdaging bv. kennismaking met nieuwe doelgroep of behandelsetting, je tanden zetten in en inhoudelijk project, enz. niet uit de weg gaat. Zin in  Je bent ondernemend en houdt ervan om kennis te maken met het werken met verschillende doelgroepen
  • Een kritische blik – vanuit je ervaring, vanuit je evidence based kennis – waarmee je tijdens je vervangingsopdracht maar ook daarbuiten onze processen
  • Duidelijke communicatieve – en sociale vaardigheden met een flinke dosis transparantie als resultaat of start
  • Gebetenheid voor & ervaring in onze sector.

Aanbod

Wat bieden wij jou?

  • Een voltijds contract van onbepaalde duur
  • Startdatum: vanaf 1.9.2021
  • Plaats tewerkstelling : campus Stad/Melveren
  • Verloning: conform de ziekenhuisbarema’s
  • Extralegale voordelen (o.a. maaltijdcheques, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, kinderopvang tijdens schoolvakanties), fietslease alsook tal van mogelijkheden tot persoonlijke groei (opleiding, on-the-job training)
  • Een warme werkomgeving waar kwaliteit en mensgerichte zorg elke dag vertaald worden in zorg voor patiënten, bewoners EN medewerkers.

Wens je bijkomende informatie?

Voor bijkomende inhoudelijke informatie kan je terecht bij:

  • Evi Schroyen, adjunct-directeur patiëntenzorg (011 78 80 05 – evi.schroyen@asster.be)
  • Ann Hendrickx, directeur patiëntenzorg (011 78 80 03 – ann.hendrickx@asster.be)

Voor bijkomende algemene informatie kan je terecht bij:

  • Els Pirar, HR medewerker  (011/78 81 48 – els.pirar@asster.be)

Zin in een uitdaging?

Solliciteer dan zeker online en voeg je motivatiebrief en CV zeker toe!

Je kan solliciteren tot en met 15.8.2021

Solliciteer

Geplaatst in Vacature: Limburg en getagd met , .